środa, 9 sierpnia 2017

Pierwsze „Mama” i inne osiągnięcia mojego dziecka w dziewiątym miesiącu życia

Pomysł na pisanie bloga przyszedł mi do głowy, kiedy moja córka w dziewiątym miesiącu powiedziała pierwszy raz „Mama”. Wtedy postanowiłam, że zacznę pisać bloga, żeby nie zapomnieć najważniejszych momentów z życia z mojego dziecka i żebym kiedyś w przyszłości mogła jej odpowiedzieć na pytanie, kiedy np. wyszedł jej pierwszy ząbek, czy kiedy zaczęła chodzić. (Właśnie…Pierwszy ząbek wyszedł jej jak miała 6 miesięcy i dwa dni; chodzić jeszcze nie zaczęła). 

Wracając do dziewiątego miesiąca mojej córki na świecie, dla mnie jest on tak szczęśliwy, bo usłyszałam od Niej pierwsze „Mama”. Moja córka słowo „Tata” ładnie wypowiadała, już w 7-mym miesiącu i na dodatek powtarzała je na okrągło, dlatego trochę przykro mi było, dlaczego nie mówi „mama”. Mnie miała na okrągło, a tatę tylko weekendami, bo tata pracuje w delegacji. Teraz wiem, że na wszystko przychodzi pora, nie ma co się przejmować, że Twoje dziecko nie mówi, czy nie robi tego co dziecko znajomych w tym samym wieku. 

Co osiągnęła moja Córka w dziewiątym miesiącu?
- powiedziała „Mama”,
- sama usiadła, (siedziała stabilnie już dużo wcześniej po jej usadzeniu w miejscu)
- stanęła sama w łóżeczku,
- a także zaczęła machać i bić prawo, kiedy się Ją o to poprosiło.

Taka mała istotka, a tyle już potrafi! 9 miesiąc to ogromny skok rozwojowy u naszego dziecka, nawet nie spodziewaliśmy się, że tak wiele rzeczy nauczy się w ciągu jednego miesiąca. Jedno jest pewne każde nowe osiągnięcie swojego maluszka niezmiernie cieszy. Dumy ze swojego dziecka, nie wyprzedzą chyba żadne inne sukcesy. Jestem na początku drogi macierzyństwa, ale już sobie wyobrażam, jaka będę dumna z pierwszego wierszyka mojej córci w szkole… Na razie zakochałam się w widoku mojego machającego niemowlaka. Pa, pa!



  

1 komentarz:

  1. To cudowne uczucie usłyszeć po raz pierwszy jak dziecko mówi ,,mama" :)

    OdpowiedzUsuń